Click here plizz.

1:18 PM

Urut Refleksologi....

Posted by FIeZa

Hurm..sejak dua menjak ni..aku asek lenguh2 belakang...pastu susah nak tido..maybe sbb selalu berjaga malam nk siapkan assignment ke ape tah ler..tp mmg mcm tu la aku skang..

So..malam sabtu aritu g la downtown Cheras...nampak ade service urut refleksologi...so..aku decide nkg malam minggu since x ready nk diurut..haha takut geli...and sakit..

So malam td...aku g la ngan adik aku and kawannya..best gile beb die urut kaki..yang aku respect most of yang tukang urut tu..OKU...cacat penglihatan...mmg aku tabik spring..aku dpt sorang pakcik tu urut kaki aku...pergh...siap nak nangis..maybe sbb ni 1st time kene urut..urat banyak bersimpul...yang paling syok each part yang die urut die akan ckp condition organ badan aku...die btau aku ade pblem sesak nafar (mmg yer).., rahim - maybe aku pernah bersalin or keguguran (mmg yer pernah miscariage dulu tapi xde urut lpas kena), mata (yer lately mata aku kejap2 kabur esp kalo time driving), migrain (haaaaaaa ni pon ye...tp dh kureng sket skang), pastu die ckp aku ade sakit blakang and kaki aku br pas krem (haaaaaaaa mmg yerrrrrr....) salute la kat pakcik..

Die urut tu aku ingatkan half an hour..upernya dlm 40 min aku rasa...cost...mmg agak berbaloi -RM20 saje..die ckp utk permulaan since aku xpernah urut refleksologi..die xde la tekan kuat sangat..tp siyes aku btau esp bila tang rahim tu aku mmg sakit gila....tp aku suka laa at least aku tau something pasal badan aku neh..die ckp nanti aku leh ulang urut ni selang sminggu pon xpe utk awal2 ni..ckup 3x pegi.aku just maintain g sbulan skali pon dh ckup...and aku rasa bestt sgt bila bgn pagi td...turun dr katil td rasa ringan yang amat je badan...and terus lawas...aku suka sukaaaaaaa..sukaaaaaaaaa

So...kepada yang nkcube..sila cube..xrugi and xde la sakit gila..sikit2 je...aku pernah urut satu badan..haaaaaaaaaa itu lg sakit...haha
Next..plan nkg nextwik..hehehe

Haaa..ni die nya point2 yang dia akan urut...



1) melancarkan pengaliran darah dari tapak kaki keseluruh badan....kat tapak kaki ni ada saraf2 organ badan....so just urut kat area2 tersebut....kalau rasa sakit kat area tuh, maksudnya kita ada penyakitlah.....

2) Ia dapat melegakan ketegangan, serta menghilangkan lenguh dan sakit otot...
3) dapat membuang toksin di dalam badan

4) Bagus untuk orang yang mempunyai banyak angin di dalam badan......so masa urut ni anda akan membuang angin anda....awas..jangan berbau busyukk.....kecian kat tukang urut tu...

5) bagus juga untuk orang yang malas nak exercise.....jika amalkan selalu boleh awet muda kerana pengaliran darah yang lancar....

anyway......masa saya buat urut kaki nih, saya dapat tahu yang saya mempunyai paru2 lembab (kerana suka mandi malam2), resdung, skit lutut (mungkin keturunan saya ada gout ), senang pening kepala, n something to my usus (mungkin sbb suka mkn pedas2)...

0 comments:

Post a Comment